ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Preambulum

Üdvözöljük weboldalunkon. Köszönjük, hogy minket tisztel meg bizalmával.

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a weboldal használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatosan kérdése merül fel, vagy amennyiben egyedi kérést szeretne velünk megbeszélni, abban az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeink valamelyikén.

Impresszum:

Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Takács Viktória e.v.
Székhely: 9155 Lébény, Fő út 184.
Levelezési cím: 9155 Lébény, Fő út 184.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Nyilvántartási szám: 55327680
Adószám: 56658022-1-28
Telefonszám: +36 70 378 0833
E-mail: info@viktoriakreativmuhelye.hu
Honlap: https://viktoriakreativmuhelye.hu

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: BlazeArts Kft.
Levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Szent Erzsébet tér 11.
E-mail cím: admin@forpsi.hu
Telefonszám: +3616105506

Fogalmak

Áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: azon szerződés, amelynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Gyártó: a termék előállítója, illetve az importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére is szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, mely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára az adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adatok céljainak megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközök: olyan eszközök, amelyek alkalmasak a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. A telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, melyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül kötnek meg úgy, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek csak és kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt használnak.

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, valamint a Webáruházban értékesítésre szánt áru.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, valamint szerződést kötő személy.

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti

  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért vállal, valamint

  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

Vételár: az áruért fizetendő ellenszolgáltatás.

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, a legfontosabbak az alábbi jogszabályok:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

  • 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Tartalmazza a jelen ÁSZF mind a két felet illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, amelyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások tartalmaznak.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni az ÁSZF-et.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A szerződések nyelve a magyar nyelv.
Az ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem is iktatja.

Árak

Az árak forintban értendők és már tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki az, hogy az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása azonban nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre vonatkozóan, azonban szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja az irányadó.

Eljárás hibás ár esetén

Egyértelműen hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,

  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 5000 Ft-os termék a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 2000 Ft-ért).

Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, amely információ birtokában a Vásárló eldönti, hogy megrendeli a valós árán a terméket vagy minden jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelését.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Fogyasztó a termékekkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Telefon: +36304713529

  • Internet cím: https://viktoriakreativmuhelye.hu

  • E-mail: info@viktoriakreativmuhelye.hu

A Fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, mely magatartásra, tevékenységre vagy mulasztásra vonatkozhat.

A szóbeli panaszt a vállalkozásnak azonnal meg kell vizsgálnia, és szükség szerint orvosolnia. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozásnak a szóbeli panaszról és álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet kell felvennie, és annak egy másolati példányát a Fogyasztónak átadnia. Telefonon vagy egyéb írásos módon tett panasz esetében, illetve egyéb szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg meg kell küldenie. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha eltérő rendelkezés nincs – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és közölni. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt csak törvény írhat elő. Az elutasító álláspontját a vállalkozás minden esetben indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozásnak egyedi azonosítószámmal el kell látnia.

A panaszról felvett jegyzőkönyv az alábbiakat tartalmazza:

  1. a Fogyasztó neve, lakcíme,

  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

  3. a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok feltüntetése,

  4. a vállalkozás nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, ha a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – távolról közölt szóbeli panasz kivételével – a Fogyasztó aláírása,

  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

  7. a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozásnak írásban tájékoztatni kell a Fogyasztót arról, hogy panaszával melyik hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell még az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás igénybe kívánja e venni a békéltető testületi eljárást. Abban az esetben, ha a vállalkozás és a Fogyasztó között fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik el, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre a Fogyasztó számára:

1.) Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Abban az esetben, ha a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás esetleges lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája ezen a weboldalon található: http://www.kormanyhivatal.hu/

2.) Bírósági eljárás

Az Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

3.) Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk arról a tényről, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Abban az esetben, ha az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni; a békéltető testület eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A vállalkozásnak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége fennáll, valamint azon kötelezettsége, hogy a békéltető testület előtt megjelenjen.

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van, a vállalkozásnak együttműködési kötelezettsége van a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására.

A fenti együttműködés megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, ami alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozás jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, a bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15.000 forinttól 500.000 forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, valamint a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való részvételének biztosítását tudja jobban elérni a jogalkotó.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata az, hogy a fogyasztói jogvitát rendezze a Felek között, ha nem sikerül, akkor döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökének címezve kell írásban benyújtani; az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak a megfelelő ideig történő tartós tárolását.

A kérelemnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a Fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét/telephelyét,

  3. ha a Fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

  4. a Fogyasztó véleményének rövid leírását, alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

  5. a Fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését a vállalkozással

  6. a Fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás sem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére sem került sor,

  7. a testület döntésére irányuló indítványt,

  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell annak az okiratnak másolatát, amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, amennyiben ez nem áll a Fogyasztó rendelkezésére, abban az esetben egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.

Ha a Fogyasztó meghatalmazott útján jár el, akkor csatolni kell a meghatalmazást is.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt található: http://www.bekeltetes.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:


Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: +3672507154; +36202833422
Honlap cím:
www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu;

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszáma: +3676501525; +3676501532; +3670
9384765
Fax száma: +3676501538
Honlap cím:
www.bacsbekeltetes.hu
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: +3666324976
Fax száma: +3666324-976
Honlap cím:
www.bmkik.hu
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: +3646501091 (új ügyek);
+3646501871 (folyamatban lévő ügyek)
Honlap cím:
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: +3614882131
Honlap cím:
www.bekeltet.bkik.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: +3662554250/118 mellék
Honlap cím:
www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: +3622510310
Fax száma: +3622510312
Honlap cím:
www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: +3696520-217
Honlap cím:
https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: +3652500710; +3652500745
Fax száma: +3652500720
Honlap cím:
https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440.
Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint
Telefonszáma: +3636416660/105 mellék
Honlap cím:
www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet
Telefonszáma: +36203732570
Honlap cím:
http://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet
E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: +3634513010
Fax száma: +3634316259
Honlap cím:
www.kem-bekeltetes.hu
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján,
Mártírok útja 4. fsz. 14.
Telefonszám: +3632520860
Fax száma: +3632520862
Honlap cím:
www.nkik.hu
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Telefonszáma: +361792
7881
Honlap:
www.pestmegyeibekelteto.hu;
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: +3682501000
Fax száma: +3682501026
Honlap cím:
www.skik.hu
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: +3642420180
Fax száma: +3642420180
Honlap cím:
www.bekeltetes-szabolcs.hu
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: +3674411-661; +36306642130
Fax száma: +3674411456
Honlap cím:
https://www.tmkik.hu
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: +3694312356; +3694506645; +36309566708
Honlap cím:
www.vasibekelteto.hu
E-mail cím: bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefonszáma: +3688814121; +3688814111
Fax száma: +3688412-150
Honlap cím:
www.bekeltetesveszprem.hu
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: +3692550513
Fax száma: +3692550525
Holap cím:
www.bekelteteszala.hu
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

4.) Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a Fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a Fogyasztók érvényesíteni tudják jogaikat anélkül, hogy a nagy távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon keresztül Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform elérhető itt: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. A weboldalról vagy annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni csak a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén és csakis a weboldalra való hivatkozással, a forrás megjelölésével lehet. A jogtulajdonos: Takács Viktória e.v.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Abban az esetben, ha az ÁSZF bármely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hiányos, hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Mentés készül a teljes adattartalomról, így gond esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MySQL adatbázisban tároljuk. A szenzitív adatokat megfelelő erősségű titkosítással tároljuk.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon megvásárolható termékek fontosabb tulajdonságairól a termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

A megrendelés során Önnek a megrendelés véglegesítéséig folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk arra a figyelmét, hogy az Ön felelőssége az, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek megadásra, mivel az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra is, hogy a hibásan megadott e-mail cím vagy a postafiók telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és emiatt meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Abban az esetben, ha a Vásárló véglegesítette rendelését, azonban a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül jeleznie kell felénk. A hiba jelzését a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással kell megtenni.

A honlap használata

A vásárláshoz nem szükséges, azonban lehetséges a regisztráció.

A vásárlás folyamata

A Termék kiválasztása

A honlapon, azon belül a Webáruházban szereplő termékkategóriákra kattintva lehet kiválasztani az egyes termékeket. Az egyes termékekre rákattintva találja a termék ismertetőjét, cikkszámát, árát, fényképet róla. Önnek vásárlás esetén a honlapon feltüntetett árat kell megfizetnie. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem tudunk vállalni.

Kosárba helyezés

A Termék kiválasztása után Ön a “Kosárba teszem” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés még nem minősül ajánlattételnek.

A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a “Rendelés elküldése” gomb megnyomásáig – szabadon változtatható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám is módosítható.

A Kosár megtekintése

A honlap használata során Ön a honlap tetején jobb oldalt található „Kosár” ikonra rákattintva bármikor ellenőrizheti a kosara tartalmát. Itt lehet a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termékek darabszámát megváltoztatni.
Abban az esetben, ha Ön nem kíván további termékeket vásárolni és a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával folytathatja a vásárlást.

Vásárlói adatok megadása

Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomását követően megjelenik a kosár tartalma, illetve a részösszeg, a szállítási mód, valamint a fizetendő teljes vételár. A rendszer jelzi a szállítás díját is, amelyet Ön köteles megfizetni a rendelés esetén.

A „Számlázási adatok”-nál teljes nevét, címét, telefonszámát, email címét kell megadnia. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást, kérjük tegyen pipát a jelölőnégyzetbe és töltse ki a megfelelő adatokat. A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a Kosár tartalma megfelelő, valamint az Ön adatai helyesen lettek megadva, a rendelését áttekintheti, majd a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A weboldalon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

A megrendelés elküldése előtt Önnek el kell fogadnia, hogy megismerte jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót is.

Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Az ajánlata Önt 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében megjelenik.

Fizetési módok

Utánvétel

Abban az esetben, ha a rendelés értékét a csomag átvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az “Utánvétes fizetés” fizetési módot. Ennek a fizetési módnak plusz költsége nincs.

Készpénzes fizetés

Önnek lehetősége van a termék árát a személyes átvétel során készpénzben kifizetni.

 

Átutalás

Önnek lehetősége van a termék árát átutalni, az alábbi bankszámlaszámra: Takács Viktória e.v. OTP Bank 11737007-23735772-00000000

Átvételi módok, átvételi díjak

MPL

A terméket az MPL szállítja ki.
Bővebb információt itt talál:
https://posta.hu

Ezen szállítási mód díja bruttó 400 Ft, amennyiben a termék borítékban elfér, azonban nagyobb méretű termék esetében 1.900 Ft.

Személyes átvétel

Személyes átvétel választása esetén a termékek átvétele előre egyeztetett időpontban és helyen történik. Átvételre csak az után van lehetőség, ha a viktoriakreativmuhelye.hu webáruház emailben visszaigazolta, hogy a termékek átvehetők.

Szállítási határidők az egyes átvételi pontokra:

A szállítási határidők minden termék esetében egyedileg kerülnek meghatározásra, melyet a visszaigazoló e-mailben közlünk.

Teljesítési határidő

Az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni, azonban ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Abban az esetben, ha Ön korábban rendelt már úgy terméket, hogy azt nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), esetleg a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az hozzánk, ezekben esetekben az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költség előre történő kifizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja a termék átadását, amíg meg nem győződik róla, hogy a termék árának kifizetése megtörtént e az elektronikus fizetési megoldás használatával. Amennyiben a termék ára nem került teljes egészében kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére felhívhatja a Vásárlót.

Külföldre történő értékesítés

Az Eladó nem tesz különbséget a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vásárlók között. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv.
Az Eladó nem köteles megfelelni a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában a magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden terméknél.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a pénznemet az Eladó határozza meg.
Az Eladó visszatarthatja a termék átadását míg a termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul meg nem történik az elektronikus fizetési megoldás használatával. Amennyiben a termék árát nem fizették ki, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Az Eladó az átadás tekintetében a magyar Vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is.

Fogyasztói tájékoztató

Tájékoztató a fogyasztó-vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így a jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján megilleti az indokolás nélküli elállás joga.

A Fogyasztó elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Abban az esetben, ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, amely a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát egy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben megtettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát a rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni, ha megkapta a nyilatkozatot.

Az Eladó kötelezettségei a Fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó a tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles visszatéríteni a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési módon téríti vissza. A Fogyasztó beleegyezése alapján az Eladó más fizetési módot is alkalmazhat, ebben az esetben a Fogyasztót semmilyen többletdíj nem terhelheti. Abban az esetben, ha a Fogyasztó hibásan és/vagy pontatlanul adta meg a bankszámlaszámát vagy postai címét emiatti késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Visszatartási jog

Az Eladó addig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta.

A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, vagy átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A Fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

A szerződésszerű teljesítés követelményei

A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott áruk esetében

A termékeknek és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező termékeknek

  • meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, és rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, valamint egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel

  • alkalmasnak kell lennie a meghatározott célra is

  • rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön

  • alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú termék esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy magatartási kódex előír

  • rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel, amely azonos típusú termék esetén szokásosak

  • rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal

  • meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként bemutatott termék tulajdonságainak, leírásának.

A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott áru adásvétele esetében

Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad.

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a Fogyasztót külön tájékoztatták arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a leírtaktól, és az adásvételi szerződés megkötésekor a Fogyasztó ezt az eltérést elfogadta.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályainak megfelelően.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Kellékszavatossági jogok általános szabályai

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ez lehetetlen vagy az Eladó számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Abban az esetben, ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, vagy nem kérhette, akkor igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. A hibát azonban az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja. Legvégső esetben a szerződéstől is van lehetősége elállni.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Önnek kell viselni, kivéve, ha az indokolt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell azt, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában is fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Fogyasztónak nem minősülő vásárló esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, mely a teljesítés napján indul.

Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk esetében

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a „Kellékszavatossági jogok általános szabályai” pontban leírtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti eltérésekkel illetik meg.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása során a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve nem javíttathatja ki azt.

A Fogyasztó abban az esetben is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását kérni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette

  • megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét

  • ismételt teljesítési hiba akadt, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét

  • a teljesítés hibája olyan nagy súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá

  • az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy jelentéktelen a hiba.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása abban az esetben arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett és egyértelműen a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak egyes meghatározott részeit érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk csupán egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az árut és

  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vételárát, amikor az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Azonban felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs más feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön bizonyítani köteles, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön vagy kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön csak és kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését jogosult kérni.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy akkor, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultság elveszik.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén azonban Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) csak akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja az alábbiak valamelyikét:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás betartásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő csak egy okot bizonyítania.

Felhívom arra figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése után azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozóan kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei eladása esetében.

Emellett az Eladó önként is vállalhat jótállást, mely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot ad át.

A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátania, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.

A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

  • az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetében a Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilletik, e jogait a jótállás nem érinti

  • a jótállásra kötelezett nevét és címét

  • a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése során követendő eljárást

  • azon áruk megjelölését, melyekre a jótállás vonatkozik

  • a jótállás részletes feltételeit.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?

Jótállási jogok

A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján főszabályként kijavítási és a „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és pénz visszatérítési igénnyel élhet.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

a) 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250.000 forint eladási ár felett három év.

Ezen határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetében a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, mely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba javítása miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő az áru Vásárló részére történő átadásakor indul.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra a határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó tájékoztatni köteles a Vásárlót a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása alkalmával az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem megjavítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

  • ha a Vásárló hozzájárul, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben,

  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen eltelte után nyolc napon belül ki kell cserélni,

  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, az eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

  • az Eladó felé kijavítási igényel fordulni,

  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól,

  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni,

  • abban az esetben, ha a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül az árut ki kell cserélni, ha a cserére nincs lehetőség, az eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül. Alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a Fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási terhe.

Az Eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a Fogyasztóra nézve olyan feltételeket, melyek hátrányosabbak a kötelező jótállás szabályainál. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, de a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigényét, akkor az eladónak ezt úgy kell tekintenie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk arra a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Lébény, 2024. augusztus 7.